Spółka zarządzająca lotniskiem w Katowicach, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, ogłosiła przetarg na opracowanie projektu rozbudowy głównego terminalu pasażerskiego i infrastruktury dodatkowej. Wykorzystując regulacje ustawy prawo zamówień publicznych, wybrano formę dialogu konkurencyjnego jako metodę służącą do przeprowadzenia postępowania przetargowego. Umożliwi to prowadzenie negocjacji z potencjalnymi kandydatami starającymi się o realizację zamówienia.
Rozbudowa głównego terminalu pasażerskiego jest kluczowym elementem programu inwestycyjnego dla lotniska w Katowicach, który zapowiedziano w lutym bieżącego roku. Jest to jednocześnie najbardziej ambitny projekt inwestycyjny w historii tego portu lotniczego, nie tylko pod względem zaangażowania finansowego, ale także skali i złożoności całego przedsięwzięcia.
Wykonawca wyłoniony w wyniku przetargu będzie odpowiedzialny za przygotowanie dokumentacji projektowej dla wielu elementów składających się na tę gigantyczną inwestycję. W jej skład wejdą:
1. Projekt nowego głównego terminalu pasażerskiego, który ma obsługiwać do 10 milionów pasażerów rocznie, wraz z lotniczymi rękawami pasażerskimi.
2. Przebudowa i rozbudowa strefy airside, obejmująca budowę płyty postojowej dla samolotów w rejonie nowego terminalu oraz przebudowę dróg kołowania oznaczonych jako Alfa, Echo2 i Echo3.
3. Projekt centrum przesiadkowego.
4. Projekt tunelu mającego połączyć główny terminal pasażerski ze stacją kolejową i centrum przesiadkowym.
5. Połączenie całego projektu z drogą wojewódzką nr 913 oraz zbudowanie wewnętrznej sieci dróg i parkingów.
Wykonawca będzie także odpowiedzialny za opracowanie planu rozbiórki istniejących budynków i infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją. Na jego barkach spocznie też obowiązek przygotowania koncepcji wielopoziomowego parkingu, centrum biurowo-kongresowego oraz planu dalszej rozbudowy terminalu pasażerskiego (etap 2 – przepustowość roczna 12 mln pasażerów, etap 3 – przepustowość roczna 15 mln pasażerów).