Data 16 września 2024 roku była znacząca dla Katowice Airport, ponieważ odbyło się tam oficjalne rozpoczęcie prac budowlanych związanych z tworzeniem węzła przesyłowego dla produktów i paliw, korzystającego z bocznicy kolejowej. Biorąc pod uwagę wsparcie finansowe, jakie inwestycja otrzymała z Unii Europejskiej przez program „Łącząc Europę” (CEF) Military Mobility na lata 2021-2027, jej realizacja wydaje się być gwarantowana. W ramach porozumienia o dofinansowaniu między Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym SA a Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA), suma wsparcia unijnego może osiągnąć wartość do 10,09 mln euro.
Inwestycję realizuje konsorcjum dwóch firm: Mostostal Kraków SA i Budimex SA. Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wynosi 117,3 mln zł netto. W ramach tej umowy, na terenach położonych na południowy-wschód od katowickiego lotniska, powstaje bocznica kolejowa. Jej zadanie będzie polegać na łączeniu lotniska Katowice Airport z Centralną Magistralą Kolejową poprzez linię kolejową nr 182 (Tarnowskie Góry – Zawiercie).
Centralnym punktem inwestycji jest kolejowy front rozładowczy, który posiada trzy tory odstawcze o długości 300 metrów każdy. Będą one wykorzystywane do załadunku różnego rodzaju towarów, w tym paliw. W sąsiedztwie znajdować się będą cztery zbiorniki o pojemności 1000 m3, a także stanowiska służące do rozładunku autocystern, rampa do wyładunku kontenerów i sprzętu wojskowego. Na terenie lotniska, w strefie ograniczonej, planowane jest także utworzenie specjalnych stanowisk do napełniania cystern lotniczych.